ראשוני • גורם בלשכת ראש הממשלה: "סערת הרפורמים – תעבור תוך ימים"

    דוד לזר 1 Comment on ראשוני • גורם בלשכת ראש הממשלה: "סערת הרפורמים – תעבור תוך ימים"
    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת נתניהו והרפורמים: גורם בלשכת ראש הממשלה אומר הבוקר (רביעי) ל'קול חי' כי הסערה שפרצה אתמול בין החרדים לראש הממשלה בנימין נתניהו – בעקבות דבריו בנושא הסיוע לרפורמים – תעלם ללא התפתחויות, לדבריו, "אין כאן סיפור. תוך כמה ימים הסערה הקטנה תעבור".

    כזכור, ראש הממשלה נאם בפני ה-GA – העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות, ובין דבריו אמר כי "כל היהודים חייבים לחוש בבית בישראל – רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוקסים", עוד הוא הוסיף כי "הוריתי למזכיר הממשלה להקים שולחן עגול עם התנועות בישראל. וכעת, לראשונה, יחד עם הסוכנות היהודית, נשקיע ישירות בפיתוח וטיפוח של קהילות קונסרבטיביות ורפורמיות בישראל".

    כמו"כ, נתניהו התייחס למאבקים סביב תפילת הרפורמים בכותל המערבי ואמר כי "נוודא שהכותל המערבי הוא מקור לאחדות של העם היהודי ולא מקור לפיצול ולפילוג חלילה".

    הבוקר, תקפו כל העיתונים החרדים את דבריו של נתניהו, וחלקם הביאו את דברי הנציגים החרדים בכנסת. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי "הרפורמים תוקעים סכין בתורת ישראל, מה שנתניהו אמר חמור מאד ונדרוש הבהרות כשישוב לארץ".

    גם שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן התייחס לדבריו החמורים של נתניהו ואמר כי "דברי רה"מ בעד הרפורמים פוגעים בנו ונוגדים במפורש את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו. לאורך הדורות ידענו כי הרפורמים והקונסרבטיבים קורעים את העם היהודי ואסור לתת להם יד לפגיעה בתורת ישראל. חבל שראש הממשלה נתן להם ביטוי ונעשה הכל שהתחייבותו זו לא תקויים".

    גם בש"ס תקפו את דבריו של נתניהו, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר כי "לא תהיה הכרה ברפורמים ולא יעזרו להם הצהרות ראש הממשלה".

    אך כאמור, גורם בלשכת ראש הממשלה מתייחס הבוקר לראשונה לדרמה ובשיחה עם 'קול חי' הוא מרגיע ואומר "כי תוך כמה ימים הסערה הקטנה תעבור".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בס"ד

      מר ביבי אפילו לא בצחוק
      ואפילו לא לשני'ה נותנים יד לטרור בתורת ישראל!!!!
      אין חופש ביטוי למי שבא באיצטלה של יהודי "שומר" תורה ומצוות!!!
      כשחזקים בתורה ומצוות ניהי' חזקים על אדמתינו
      ביבי מגיע לך נו נו נו !!!